SiSoftware met en ligne Sandra 2016a (22.12)
L’éditeur SiSoftware vient de publier la version 2016a de Sandra qui corrige plusieurs petits soucis de la version précédente. Voilà les correctifs qui sont apportés.
A peine lancé, Sandra 2016 a déjà droit à une mise à jour. L’éditeur SiSoftware vient en effet de publier la version 2016a de Sandra qui corrige plusieurs petits soucis de la version précédente. Voilà les correctifs qui sont apportées par Sandra 2016a :
– CPU Image Processing: Did not run SIMD code-paths (FMA, AVX, SSE2) only FPU resulting in
low performance. (new)
– GPGPU Image Processing: Minor performance optimisaton for median/de-noise filter. (new)
– GPGPU Crypto: SHA performance optimisations for nV cards in CUDA and OpenCL (SHA1 especially). (also back-ported to 2015)
– Overall Score 2016: score may not generate in all cases. (new)
-> Télécharger Sandra 2016a (version 2016.01.22.12)
Pour rappel, Sandra 2016 apportait déjà son lot de nouveautés, telles que le test de performances de sa machine lors de la manipulation d’images et de photos via deux nouveaux benchmarks dédiés au GPU et au CPU. Les benchmarks simulent plusieurs traitements d’images et diverses applications de filtres afin de tester les performances de la machine lors de ce type d’utilisation. D’autres nouveautés sont également de la partie comme on peut le voir dans le changelog ci-dessous.
Liste des changements apportés par Sandra 2016.01.22.10 (en anglais) :
* Two Brand-new benchmark modules:
– GPGPU Image Processing (common filters: blur, sharpen, sobel, median/de-noise) supporting all modern interfaces (CUDA, OpenCL, DirectX ComputeShader)
– CPU Image Processing (common filters: blur, sharpen, sobel, median/de-noise) supporting all modern vectorised SIMD instruction sets (FMA, AVX, SSE2
* GPGPU Update: OpenGL CS (4.3+) support in addition to CUDA, OpenCL, DirectX CS
– Ported GPGPU benchmarks to OpenGL (4.3+) Compute Shader (Fractals, Crypto, Image Processing)
* GPGPU Update: FP16/half-float precision benchmarks (Financial, Scientific)
– Ported GPGPU benchmarks to FP16 (half-float) precision on supporting hardware (e.g. Intel Skylake, AMD Fury, nVidia X1, etc.)
* Transcoding Update: H.265/HEVC transcoding
– Support for H.265/HEVC transcoding benchmark testing using Windows’ MFC and thus able to use hardware transcoders of modern APUs (Intel Skylake, nVidia 960 GTX, etc.)
– New VC1 high-bitrate master for transcoding, 1080p and UHD/4k (commercial versions) – to benchmark UHD/4K, 3K, 1440p transcoding.
* CPU Update: 64-bit Integer Dhrystone
– 64-bit Integer Dhrystone port measuring 64-bit integer workload performance. Aggregated Dhrystone score made of « legacy » 32-bit and new 64-bit scores.
* Updated System benchmark: Overall Score 2016
– Added CPU Crypto benchmark (to match GPGPU Crypto benchmark)
– Added GPGPU Memory Latency benchmark (to match System Memory Latency benchmark)
– Updated weights to match modern devices (mobile, laptop, desktop and server)
* Support for Windows 10 RTM
– Updated to the latest tools & libraries for Windows 10 RTM, with various minor compatibility changes and support for new APIs, technologies as
well as hardware.
– Updated resources for high-DPI (retina+) up to 200% 192ppi or higher – e.g. huge 256×256 icons.
Désolé, les commentaires sont fermés.